Branscher

Svenska

Svenska flaggan

English

United Kingdom flag

Branscher

Svenska flaggan
FAQ

Vanliga frågor

Här har vi samlat de vanligaste frågorna och svaren om Ngager. Hittar du inte det du letar efter? Tveka inte att höra av dig till oss. Vi finns alltid här för dig som vill engagera, effektivisera och kommunicera med dina medarbetare.

För medarbetaren

Hur kommer jag igång?

Ngager är enkelt att komma igång med. Antingen laddar du ner vår applösning här, eller så kan du enkelt logga in via din webbläsare. Har ni inte ett aktivt konto än? Kontakta oss på Ngager så ska vi hjälpa er att komma igång!

Hur loggar jag in?

Med en inbjudan från er administratör loggar du enkelt in med din mailadress. Skapa ett lösenord, sedan är det bara att köra igång. Ingen utbildning krävs av systemet.

Måste jag ha er app för att använda Ngager?

Man väljer själv om man vill använda den på mobilen, surfplattan eller via webben. Ngager kommer alltid att hålla dig uppdaterad, oavsett om du är på kontoret eller ute på språng. 

Fungerar Ngager oavsett vilken typ av mobil jag har?

Ja, det går bra med vilken mobil som helst - vi finns för alla telefoner men man kan även använda Ngager på webben.

För administratören

Hur kommer er organisation igång med Ngager?

Vi hjälper dig igång med din onboarding in i systemet. Ni väljer ut vem/vilka som ska vara administratörer och dessa får vägledning och guidning för att använda systemet på bästa sätt. När medarbetaren får sin inbjudan till systemet behövs ingen utbildning. De skapar ett lösenord och är sedan igång.

Hur många användare kan man vara?

Det finns ingen övre gräns för hur många användare man kan vara i systemet - Ngager har idag både små företag och stora organisationer som kunder - där alla knyts samman med ett system.

Kan man länka in andra system till Ngager?

Ja! Det går bra att länka in andra system. För medarbetaren blir det lättare då denna bara behöver gå in i en app. Våra användare implementerar ofta olika HR-system och andra plattformar som gör kontakten med deras medarbetare enklare. Vi på Ngager hjälper er att implementera olika system och exportera uppgifter om det krävs. Vi gör det enkelt för både er och era medarbetare med allt samlat i ett system.

Hur lägger jag till användare?

Systemet kräver endast förnamn, efternamn och mailadress. Det går bra att lägga in en personlig mailadress om ni vill, denna används även som användarnamn när medarbetaren ska logga in sig. Genom att sända inbjudan till medarbetaren skapar denna själv ett lösenord och loggar in.

Hur tar jag bort eller pausar en användare?

Administratören för systemet kan antingen ”pausa” en medarbetare som t.ex bara jobbar under högsäsong eller är föräldrarledig. Du betalar endast när ni använder systemet - oavsett om det är heltidsanställda eller timanställda inlagda i systemet.

Om systemet

Vad är den största fördelen med Ngager?

Den största fördelen med Ngager är att det är ett heltäckande system för ledare att informera och engagera sina anställda. Det finns massvis av funktioner som gör chefen närvarande med de anställda, oavsett om det handlar om tydlig feedback, om du vill ta pulsen på företaget eller utveckla er företagskultur. Ngager knyter samman era medarbetare, oavsett var de befinner sig.

Vad kostar det?

Det beror på hur många användare ni är i systemet och vilken typ av anställningar ni har. Kontakta oss för en offert, så kan vi även berätta mer om hur ni kan effektivisera er organisation med Ngager.

Kostar det lika mycket för heltidsanställda som för timanställda?

Man betalar för de heltidsanställda. De timanställda medarbetarna betalar man ett rabatterat pris för.

Behöver du teknisk hjälp eller har du frågor om systemet?

Kontakta vår support så hjälper vi dig.