Branscher

Svenska

Svenska flaggan

English

United Kingdom flag

Branscher

Svenska flaggan
Kundcase

Hagabadet – Mobilt intranät och kulturutveckling

Hagabadet är ett anrikt spa, med numera tre oaser i Göteborg som erbjuder ett stort utbud av träning och yoga i kombination med kroppsbehandlingar och spaupplevelser. Med en organisation där medarbetarna är i ständig rörelse ute i verksamheterna sökte man ett effektivt sätt att sprida information och driva kulturen. Lösningen blev Ngager som ett socialt, mobilt intranät – för alla anställda.

Att bygga och utveckla varumärket Hagabadet har varit mitt jobb i många år. Sedan vi tog över förlusttyngda Hagabadet 2013 har vi jobbat med att utveckla det som är Hagabadet och slipat på diamanten. Det har vi gjort genom att om och om igen förtydliga vårt varför, vår mission och leva våra värderingar varje dag.

Både hur Disney jobbar med service, vilket jag studerat på plats, samt den anrika hotellkedjan Ritz-Carlton har varit stora inspirationskällor.

När allt fler medarbetare (nu 300) kommer till så krävs allt bättre digitala stödsystem som får det att fungera. Allt från att hålla koll på att nya medarbetare får rätt onboarding till att befintlig personal har en uppdaterad och smidig on-going-process. Vårt arbetssätt är Better than yesterday. Små steg, att vara lite mer framåtlutad än bakåtlutad, att lära av varandra och lära ihop. Och lära ihop med våra gäster.

Med programvaran Ngager underlättar det att jobba med både unga och äldre medarbetare – Ngager är så intuitivt att de som annars haft det tufft att lära sig nya system tyckt att detta varit bra. De allra flesta i vår organisation har inget skrivbord, ingen egen dator på jobbet utan deras arbetsdag är att ge upplevelse till våra gäster. Då är kommunikationscentralen i mobilen perfekt.

Vi har utvecklats så fint. Nu är vi ett välmående företag med ett starkt varumärke. Med Ngager fortsätter vi resan framåt.

Helene Johansson, WOW Experience Manager och ägare Hagabadet

Kom igång

Fyll i formuläret så tar vi kontakt med dig och pratar vidare om just dina behov.